Panasza van, szeretne választ kapni kérdésére? Szörfözzön a kérdések és válaszok között!
Kérdezze kardiológusunkat!
Tegye fel kérdését

Tisztelt Doktornő!

Jónapot

Dr. Rácz Ágnes
kardiológus szakorvos
Debreceni Egyetem Klinikai Központ
Kardiológiai és Szívsebészeti Klinika
Kérdezek
Nyilvános
Nem nyilvános

Erősödő mellkasi nyomás

Tisztelt Dr nő! Jónapot!Azt szeretném kérdezni ezzel mi a teendő?Arimias pulzus,bal kamra hipertrophia,59mm.vlot vesek,spvt-k,vezetési késés ,pitvarfribrilláció,kamrai tachicardia,supraventlicularis tachicardia,qs komplexus,st-t eltérések,széles prs tachicardia 110 qrs,sineoralis,funkcionalis szárblokk,av vlokk,bal elülső fascicualis blokk,repol zavar,holosistoles zörej ,ef 30-40 %,szimptómás szivelégtelenség nyha3-4 stadium," restriktiv cardiomyopathia..Tünetek:a 240 pulzus.itt orvosi segitséget nem kaptam. óta. Folyamatosan gyenge erőtlen fáradt.vagyok. 200 meter után 190 pulzus.sétánál erösödő mellkasi nyomás fulladás.ha emelek szorit a mellkasom fulladok.evés utáni eszméletvesztések.ami tilos.a kávé.alkohol.mozgás.emelés.enni keveset.sex.meleget nem birom. 7x volt eszméletvesztésem.emelgetés.evéstúladagolás.terheléses vizsgálat után.pár méter is sok.van még szédülés.köhögés.fülzúgás is.ujjak zsibbadása lila kézfej és ujjak. A ritmuszavar az erőltetéstől .hányingerrel mellkasi nyomással.hátszúrással szédüléssel karzsibbadással jár

Tisztelt Kérdező!

Javaslom, hogy mielőbb keresse fel kardiológusát panaszaival és beszéljék át betegsége természetét.

Vérnyomás

Üdvözlöm!Olyan kérdésem lenn hogy régóta szedek vérnyomáscsökkentőt és vannak extrasystole-im is de az utóbbi napokban 1x-2x hirtelen felmegy a pulzusom egy pár percre és aztán visszaáll! Most voltam kardiológusnál csináltak szívultrahangot de azt mondták nincs bajom csak mitrális prolapsusom van!Mikor felmegy a pulzusom érzem hogy a gyomrom remegni kezd és nemis tudom mintha az idegesség jönne felfelé!Voltam vérvételen hasi ultrahangon tüdőgondozóba is de semmi!Ön mit gondol mi okozhatja a hirtelen pulzus emelkedést?Lehet hogy nem jó a vérnyomásra szedett gyógyszer?Vagy hirtelen fel vagy lemegy a vérnyomásom?

Tisztelt Kérdező!

Az esetleges ritmuszavar tisztázásának céljából javaslom, forduljon kardiológusához!

Üdvözlettel: dr.Rácz Ágnes

Ájulásszerű rosszullét

Tisztelt Doktornő! A kérdésem az lenne, hogy a supraventikularis extraszisztole okozhat gyengeség érzést esetleg ájulásszerű rosszullétet, valamint hirtelen pulzus kiugrásokat? Mitralis prolapsusom van visszacsorgással 24 órás holter monitorozásom volt, ahol 36 ilyen extraszisztolet jelzett a készülék. Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel Rèka

Tisztelt Kérdező!

A supraventricularis extrasystole alapjában véve nem rosszindulatú eltérés. Komolyabb tüneteket azonban csak akkor okoz, ha a száma magas. Ájulásszerű rosszullétet (amennyiben rimtuszavarról beszélünk) más jellegű ritmuszavar okozhat.

Üdvözlettel:

dr.Rácz Ágnes

Pitvar

Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem,hogy mit jelent ha a jobb és bal pitvar kicsit kileng? Válaszát előre is köszönöm.

Tisztelt Kérdező!

Ennyi információ alapján sajnos nem tudok érdemben válaszolni!

Üdvözlettel: dr.Rácz Ágnes

Szorongás

T. Doktornő! Mindig stresszes voltam, vérnyomás csökkentőt is szedek kettőt, de mellette szorongok. Csak ez miatt, hogy mikor szalad fel két gyógyszer mellett. Már lassan sehová nem járok ez miatt. Tönkretette teljesen az életem. Tudom párban járnak, de valahogyan nem lehetnek kideríteni, hogy a szorongástól ugrik-e ki a vérnyomásom, vagy a vérnyomás csinálja a szorongást? És ha a szorongástól van, nincs-e rá más gyógyszer mint a Frontin család, vagy antidepresszáns? Ezekről nem lehet lejönni. 9 éve szedek Frontint 2x 0,25, fél évenként abbahagyom 4-5-6 hónapra és kezdem újra. Már nem használ. Válaszát várva maradok tisztelettel: Anna

Tisztelt Kérdező!

Az esetleges ritmuszavar tisztázásának céljából javaslom, forduljon kardiológusához!

Üdvözlettel:

dr.Rácz Ágnes